← Terug naar Nieuws
Beter voor Dijk en Waard opent meldpunt voor klachten over nieuw parkeerbeleid

Beter voor Dijk en Waard opent meldpunt voor klachten over nieuw parkeerbeleid

Dijk en Waard, 22 januari 2025 – De fractie van Beter voor Dijk en Waard maakt zich grote zorgen over het nieuwe parkeerbeleid dat op 1 januari 2025 van kracht is gegaan. Het beleid, dat bestaat uit de uitbreiding van parkeervergunninggebieden, het invoeren van zogenaamde GROP-lijsten en een verhoging van parkeertarieven, zorgt voor veel onduidelijkheid en frustratie onder inwoners.

Onze fractie ontvangt dagelijks vragen van bewoners die aangeven dat het beleid niet alleen onduidelijk is, maar ook vaak niet uitvoerbaar blijkt. Met name de GROP-lijsten, waarmee adressen met een eigen oprit worden uitgesloten van het recht op een parkeervergunning, leiden tot scheve situaties. Daarnaast worden inwoners geconfronteerd met fors hogere parkeerkosten, zonder dat hier een duidelijke en transparante onderbouwing aan ten grondslag ligt.

Om inwoners een stem te geven en een goed beeld te krijgen van de problemen en onvrede rondom het parkeerbeleid, hebben wij een meldpunt geopend: [email protected]. Via dit meldpunt kunnen inwoners hun ervaringen, klachten en vragen over het parkeerbeleid delen.

“Als fractie staan wij voor eerlijk en helder beleid dat werkbaar is voor onze inwoners,” aldus Carmen Bosscher. “Met dit meldpunt willen we niet alleen de zorgen van inwoners verzamelen, maar ook aandringen op aanpassingen in het beleid zodat het rechtvaardiger en duidelijker wordt.”

Beter voor Dijk en Waard zal de ontvangen meldingen bundelen en bespreken in de gemeenteraad om ervoor te zorgen dat er snel actie wordt ondernomen. “Onze inwoners zijn geen melkkoe en verdienen een beleid dat hen niet benadeelt, maar ondersteunt.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de fractie via [email protected] of bel of app direct met de woordvoerder van Beter voor Dijk en Waard op dit onderwerp 0643097442.